torstai 25. elokuuta 2016

Cora 17 viikkoa!

Miun pienenpieni pentu on jo 17 viikkoa!

Aika menee niin nopeesti,  mun mielestä kun me käytiin vasta viikko sit hakemassa tuo sieltä porista mutta ei.  Siitähän on jo yli kuukausi.  Neiti kasvaa hirmu nopeesti,  kolme senttiä niin se on Ruskon korkuinen, nyt säkä pyörii siinä 49-50 sentin välissä. Painoa on noin 15kg. Muuten meillä menee tosi kivasti Coran kanssa. Semmosta normaalia pentuarkea eletään edelleen.

Ollaan nyt kaksi kertaa käyty kvl:an palveluskoirien kentällä tottistreeneissä.  Mua jännitti tosi paljon ekaa kertaa mennä sinne ihan vieraiden ihmisten joukkoon.
Mä oon oikeesti tosi kova jännittämään uusia ihmisiä ja tilanteita.
Onneksi huomasin,  et jännitys oli ihan turhaa kun meitä tultiin heti tervehtimään ja juttukin lähti luistamaan kuin itsestään.  Mahtavia ihmisiä ja hienoja koiria tuolla pyörii!

Ekan kerran tottakai kouluttaja halusi nähdä mitä me jo ollaan Coran kanssa opeteltu ja miten tuo tekee hommia.  Seuruu ja perusasento meillä oli kouluttajan mielestä tosi hyvällä pohjalla ja pentu vaikutti todella hyvältä ja reippaalta. Oli kiva kuulla että meidän tekeminen näyttää jonkun muunkin silmään hyvältä ja että Cora sai hyviä pisteitä luonteestaan ;)
Ens kerralla otetaanki jo hiukan eteen menoja, ettei homma oo vaan sitä samaa -perusasento-seuraa-maahan-luoksetulo-toistamista.

Huomaan kyllä toko ja tottisporukassa suuria eroja.  Tottiksessa homma on paljon rennompaa  ja sä voit mennä juttelemaan kenen tahansa kanssa aivan kun ois tuntenut jo kauan.  Tokossa taas porukka on paljon totisempaa jo pelkästään siellä treeneissä ja homma on semmosta yksin paahtamista vaikka ollaankin porukassa.

Ehkä mä oon vielä vähän täpinöissäni tästä ja siksi näen asiat näin eri tavalla,  en tiedä. Katotaan sit kun ollaan kuukaus pari käyty et vieläkö mulla on nää pinkit lasit päässä tottisporukan suhteen :D

Remo alkaa päästä mörköiästään yli vihdoin!  Enää ei jakseta pöhistä ihan jokaiselle uudelle ihmiselle ketä nähdään,  eikä ulkona ole enää pelottavia pikku-ukkoja joita tarvis pelästyä kesken lenkin.. Muutenkin meidän syksy on lähtenyt kivasti käyntiin.  Odotellaan nyt vielä et päästäis pellolle niin syksy ois saatu virallisesti avattua! Mä tykkään tästä alkusyksystä tää on ihan parasta aikaa,    aurinko paistaa,  lehdet alkaa kellertää ja pellot hohtaa kauniina auringosta. Vitsi syksy on kiva.


2 kommenttia:

  1. Oon huomannu ihan saman asian tottis- ja tokoporukoissa. Toko on sellasta pilkunviilausta kun taas tottis on sellasta energistä rellestämistä, jos sitä voi näin kuvailla :D kuitenkin omasta mielestä se on rennompaa ja yksinkertaisempaa kuin toko. Ehkäpä sen takia se on valikoitunut meidän harrastuksiin.

    Tsemppiä Coran kanssa treeneihin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä voi ja sitähän tottis just on! Toko on välillä semmosta kauheeta rakettitiedettä et huhhuh :D
      Kiitos :)

      Poista